Konkurs "Włączam płeć do badań"

Nagroda Specjalna WŁĄCZAM PŁEĆ DO BADAŃ w ramach projektu MINDtheGEPs – 3 edycja konkursu.

 

Nabór kandydatek i kandydatów do 3 edycji Nagrody Specjalnej „Włączam płeć do badań” za najwyżej ocenione prace magisterskie i doktorskie, uwzględniające w obszarze badań perspektywę płci obronione w roku 2023 i 2024 trwa do 24 listopada 2024.

W ramach realizowanego w Uniwersytecie Gdańskim projektu EU Horyzont 2020 Modifying Institutions by Developing Gender Equality Plans, MINDtheGEPs, podejmowanych jest wiele działań mających na celu realizację założeń polityki równości płci w naszej uczelni, określonych w Planie wdrażania polityki równości płci w Uniwersytecie Gdańskim. Działania równościowe na lata 2024-2028.

Jednym z działań projektu jest przyznawanie dorocznych nagród za najwyżej ocenione prace magisterskie i rozprawy doktorskie włączające aspekt płci do badań naukowych. Do konkursu zgłaszać można prace magisterskie i doktorskie w dwóch obszarach: nauk społecznych i humanistycznych oraz nauk ścisłych i przyrodniczych. Komisja konkursowa będzie mogła przyznać 2 nagrody za prace magisterskie (po jednej z każdego obszaru) i 2 za prace doktorskie (po jednej z każdego obszaru). W tegorocznej edycji konkursu, o Nagrodę mogą ubiegać się osoby, którym nadano tytuł magistra lub stopień doktora w Uniwersytecie Gdańskim w 2023 lub 2024 roku.

Nagrody ufundowane przez Rektora Uniwersytetu Gdańskiego przyznane w każdej z kategorii w roku 2024 wynoszą odpowiednio 2400 zł za prace magisterskie  i 3600 zł. za prace doktorskie. Szczegółowe zasady konkursu podane są w Regulaminie Nagrody „Włączam płeć do badań”. Prace w konkursie mogę zgłaszać same autorki i autorzy ale także, za ich zgodą, promotorzy i Dziekani Wydziałów, na których obroniono prace. Uroczyste wręczanie dyplomów oraz prezentacja nagrodzonych prac nastąpi w ustalonym terminie w 2025 roku.

Prace do konkursu wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać mailowo na adres: marta.dziedzic@ug.edu.pl do dnia 15 listopada 2024 do godz.15.00.

Regulamin, harmonogram konkursu oraz wniosek znajdują się poniżej.  Pytania związane z konkursem prosimy kierować na adres: marta.dziedzic@ug.edu.pl

Zapraszamy do przesyłania zgłoszeń!

 

HARMONOGRAM konkursu o Nagrodę Specjalną „Włączam pleć do badań”, edycja 2024

  1. Do 24 listopada 2024 roku przesyłanie mailowo na adres: marta.dziedzic@ug.edu.pl :

- pracy zgłaszanej do konkursu w formacie pdf,

- wypełnionego formularza Nagrody „Włączam płeć do badań” (zał. 1),

- klauzuli zgody (zał. 2, zał. 3) podpisanej przez autora/kę pracy i promotora/kę,

- klauzuli informacyjnej (zał. 4) podpisanej przez autora/kę pracy i promotora/kę.

  1. Do 2 grudnia 2024 roku nastąpi ogłoszenie laureatów/ek Nagrody „Włączam płeć do badań”. 
  2. W uzgodnionym terminie w 2025 roku nastąpi uroczyste wręczenie dyplomów laureatom/kom Nagrody „Włączam płeć do badań” oraz prezentacja zwycięskich prac.

 

Tekst za:. M. Dziedzic

Załącznik

Załącznik Rozmiar
regulamin konkursu 134.42 KB
harmonogram konkursu 136.06 KB
klauzula informacyjna 166.64 KB
klauzula zgody 116.63 KB
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 18. Listopad 2024 - 08:16; osoba wprowadzająca: Kamila Mędrzycka Ostatnia zmiana: poniedziałek, 18. Listopad 2024 - 08:20; osoba wprowadzająca: Kamila Mędrzycka